Akční-Letenky.cz - Online rezervační systém. Rezervujte si letenky do celého světa. Rychle a jednoduše.

Letiště Altenburg-Nobitz

Letiště Lipsko-Altenburg je malé letiště v jihovýchodním Durynsku v Německu u města Altenburg.
Irská nízkonákladová společnost Ryanair odtud do března 2011 provozovala celoročně pravidelné lety do Londýna-Stanstedu, v letní sezóně do Girony u Barcelony a do skotského Edinburghu.

Letiště v Altenburg-Nobitz je jedním z nejstarších v Německu. Jeho počátky lze vystopovat až k roku 1868, kdy oblast letiště nyní zabírá byl poprvé použit jako pěchotní vrtací zemi. V roce 1881 vévoda Ernst II Sachsen-Altenburg dohodli na dalším rozšíření lokality pro vojenské účely, a v roce 1909 byla návštěva provedena v raném vzducholodi, vévoda dostal letu v něm, a okamžitě se stal nadšený konvertita k letectví. O dva roky později, v roce 1911, displej vzducholoď se konala na místě, které také lety od počátku těžší než vzduch dvojplošníků, a v červnu 1913 letiště oficiálně založena.
Během světové války já, Altenburg-Nobitz byl používán hlavně jako výrobní centrum pro německé vojenské letadlo, s Albatros, DFW, Rumpler a Fokker typy všichni se tam shromáždili. Vojenská letecká škola byla také umístěna na letišti.
Po porážce Německa, letiště infrastruktura byla demontována v souladu s ustanoveními smlouvy Versailles. Místo ležel opuštěný až do roku 1930, ale poté, co nacistická strana přišla k moci bylo rozhodnuto, aby znovu Altenburg-Nobitz jako součást německé vyzbrojení plánů. Práce na toto téma začala v roce 1936, nové hangáry, dílny a kasárna byly postaveny, a betonová přistávací dráha položil.
Během druhé světové války, relativní odlehlost Altenburg-Nobitz z hlavních divadel války z letiště zřejmé místo pro Luftwaffe letový výcvik v různých formách. Základní létající školení bylo provedeno, jak bylo vyspělejší slepý létání a výcvik nástroj. Několik typů letadel byly použity pro druhé, mezi nimi Ju-87 , Ju-88 , He-111 , Do-17 a Me-110 . Letiště byl také základ pro konverze jednotky pro FW-190, pomocí speciálního dvoumístný variantu tohoto úspěšného bojovníka.
S pádem Říše letiště byl zajat americkou armádou v dubnu 1945 byla následně předána Sovětům v červenci, kdy přišla oblast pod sovětskou kontrolou po poválečné územní vyrovnání mezi spojenci. Od té doby až do roku 1992 Altenburg-Nobitz byl použit jako stíhací základny sovětského letectva. Postupné typy MiG bojovníků byly založeny tam, hlavně MiG-21 a později MiG-29 . Maskovací jednotlivé bublinové hangáry, které byly postaveny na těchto bojovníků může ještě být viděn tečkovaná po celém letišti obvodu. Protiletadlový raketový systém byl zde také instalován v roce 1986.
Sovětská přítomnost na letišti skončila v roce 1992 s pádem komunismu a radikální překreslení politické krajiny, která následovala. Po sjednocení Německa bylo rozhodnuto převést na přistávací plochu pro civilní použití jako regionální letiště. Již několik let Ryanair provozuje služby a z Velké Británie a Španělska, ale ty byly přerušeny v dubnu 2011. Leipzig-Altenburg (jako letiště je nyní známý) je dnes používán především všeobecného letectví a podniková letadla. K dispozici je také malé muzeum letectví, která zaznamenává historii letiště. Dvě letadla jsou v současné době k vidění zde, ex-sovětské letectvo MiG-21, a ex-Luftwaffe Breguet ‚Atlantique “ námořní hlídkové letouny.
Jak ledna 2014 nejsou k dispozici žádné pravidelné služby do az Leipzig-Altenburg jako Ryanair odešel v roce 2011 jako poslední zbývající letecké společnosti. Nejbližší mezinárodní letiště jsou Erfurt, Výmar letiště a letiště Lipsko / Halle .

Označeno v Letiště Německo, Světové letiště
Odkazy - naši partneři